Egymilliónál több látogató, tizenkét nagyrendezvény és egy ötvenéves születésnap – mozgalmas évet zárt 2018-ban a várossá avatásának félszázados jubileumát ünneplő Siófok. A Balaton-part fővárosában a fiatalok mellett idén már rengeteg család is megfordult, hiszen az egész évben zajló programokkal mindenkit igyekezett megszólítani a város.
“Nagy kihívást jelentett a Siófok50 programsorozat a Balaton Parti Kft.-nek, de sikerült az elvárások felett teljesíteni” – mondta Pintér Tamás, a jubileumi év programjait szervező cég ügyvezető igazgatója. “Ez a 12 nagy rendezvényből álló sorozat és a kulturális programok megmutatták azt, hogy milyen értékek rejlenek a városban” – foglalta össze Pintér Tamás.
Stadler-Szentpéteri Ildikó, a siófoki Tourinform Iroda vezetője elmondta, hogy a 2018-as adatok azt mutatják, hogy országos szinten továbbra is a Balaton a legnépszerűbb úti cél, a desztináción belül pedig Siófok kiemelkedő eredményeket ért el. Nemcsak azzal, hogy október végéig már több mint 1 millió vendégéjszakát töltöttek a turisták a városban, hanem azzal is, hogy a Szallas.hu által meghirdetett az Év Turisztikai Települése versenyben a látogatók szavazatai alapján a harmadik legnépszerűbb úti cél lett. A változatos programoknak köszönhetően pedig a főszezonon kívül, azaz tavasszal és ősszel is rengeteg turista érkezett Siófokra.
A programsorozat a már hagyománynak tekinthető húsvéti rendezvénnyel, a Nyuladalommal indult. A nyári szezon május 17-én kezdődött, a pünkösdi nyitóhétvége programjait pedig újító jelleggel a Nagystrandra, tehát a vízpart mellé helyezték. Ezen a hétvégén már közel 50 ezer látogatót fogadott a város, ami egy tavaszi hónaphoz képest kiemelkedő teljesítmény. Az egy évvel korábbi adatokkal összevetve pedig több mint 26 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek a turisták májusban Siófokon. A nyári hónapok közül az augusztus volt kimagasló, és azon belül is az augusztus 20-a köré szervezett Bor és Kenyér Ünnepe programjai. Összességében is elmondható, hogy augusztusban érkezett a legtöbb turista Siófokra, ami 340 ezernél is több vendégéjszakát jelentett a szállásadók számára.
Ősszel az októberi Halfesztivál is kiemelkedően sok vendéget vonzott: a Bikini koncertjére majdnem 8000 ember volt kíváncsi, amivel Pintér Tamás szerint a rendezvény csúcsot döntött. 2018-ban novemberre is jutott egy fesztivál, most először rendezték meg a Márton-naphoz kapcsolódó Libadalmat, ami nagy tetszést aratott. A Beatrice koncertjén körülbelül 5000 ember volt ott a város Fő terén a kifejezetten hideg időjárás ellenére. „Az évből hátra van még a hagyományos Puncs Party és a Szilveszter, és az érdeklődésből úgy tűnik, hogy minden bizonnyal ezek is sikeres rendezvények lesznek” – mondta Pintér Tamás.
Ebből is látszik, hogy már korántsem csak a Balaton és a strandolás miatt érkeznek az emberek Siófokra. Balaton-parti település lévén persze továbbra is a tó a város legfőbb vonzereje, de a szórakoztató- és kulturális programok, illetve a gasztronómia is egyre fontosabb tényezőkké válnak. Pintér Tamás elmondta, hogy nemcsak Siófok, hanem az egész régió célja az, hogy megmutassák a Balaton különböző arcait a látogatóknak, és a tapasztalat az, hogy ezekre a kezdeményezésekre van is igény.
A Siófok50 rendezvényeivel azt is szerették volna elérni a szervezők, hogy ne csak bulivárosként gondoljanak Siófokra az emberek. Így nagy eredményként könyvelték el, hogy meg tudták szólítani a családokat és a párokat is, miközben a nyári éjszakai élet miatt érkező fiatalok számára is vonzó maradt a város.
“Siófok mindenkié” – mondta Pintér Tamás arról, hogy az egészen pici gyerekektől az idősekig mindenki megtalálhatta a szórakozási és kikapcsolódási lehetőséget a városban. A felmérések egyértelműen azt mutatják, hogy felértékelődik az élményalapú kikapcsolódás, sokan pedig kifejezetten a kulturális programokat keresik.
A minőségi programok mellett persze arra is szükség volt, hogy a szervezők eljuttassák a Siófok50 hírét a vendégekhez. Pintér Tamás szerint aki rákeresett Siófokra, mindenképpen találkozott a hírrel, hogy most ünneplik a várossá avatás 50. évfordulóját. Stadler-Szentpéteri Ildikó kiemelte, hogy nagy hangsúlyt fektettek az online kommunikációra, hiszen ma már döntően az internetet használják a turisták tájékozódásra és szállásfoglalásra. A jubileumra készülve elindították a Hellosiofok applikációt, ehhez kapcsolódóan megújították a programokról tájékoztató honlapot, és az erős közösségi média is kiemelt szempont volt. A Siófok50-hez kapcsolódó kommunikációs- és marketingtevékenységet a szakma is elismerte: Siófok nyerte el idén a Marketing Fővárosa díjat az Országos Városmarketing pályázaton.