VITAL MAGAZIN
  • Sport
    • FITNESZ
    • FUTÁS
    • JÓGA
    • OUTDOOR
    • SIKERTÖRTÉNETEK
    • ZSÍRÉGETÉS
  • Életmód
    • EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD
    • HÁZIÁLLAT
    • INTERJÚ
    • JÓ FORMÁBAN
    • Női lét
    • ÖKO
    • PSZICHÉ
  • Táplálkozás
    • EGÉSZSÉG
    • FOGYÓKÚRA
    • MENTES
    • RECEPT
    • TUDATOS ÉTKEZÉS
    • VEGÁN
  • Beauty
    • ALAKFORMÁLÁS
    • ANTI-AGING
    • BŐRÁPOLÁS
    • FASHION
    • SZÉPSÉGÁPOLÁS
  • Jóga kisokos
  • Szakértőink
No Result
View All Result
  • Sport
    • FITNESZ
    • FUTÁS
    • JÓGA
    • OUTDOOR
    • SIKERTÖRTÉNETEK
    • ZSÍRÉGETÉS
  • Életmód
    • EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD
    • HÁZIÁLLAT
    • INTERJÚ
    • JÓ FORMÁBAN
    • Női lét
    • ÖKO
    • PSZICHÉ
  • Táplálkozás
    • EGÉSZSÉG
    • FOGYÓKÚRA
    • MENTES
    • RECEPT
    • TUDATOS ÉTKEZÉS
    • VEGÁN
  • Beauty
    • ALAKFORMÁLÁS
    • ANTI-AGING
    • BŐRÁPOLÁS
    • FASHION
    • SZÉPSÉGÁPOLÁS
  • Jóga kisokos
  • Szakértőink
No Result
View All Result
VITAL MAGAZIN
No Result
View All Result
Kezdőlap Promóció

A fogyasztó a legjobb kritikus

Interjú Dr. Sian Morris-szal, a P&G londoni innovációs központjának vezető kutatójával

A fogyasztó a legjobb kritikus

Dr. Sian Morris, a Procter&Gamble európai tudományos kommunikációs vezetője, okleveles vegyész, tagja a Királyi Kémiai Társaságnak. 28 éve dolgozik a vállalatnál, szakterületei többek között a készítmény vegyészet, a termékek értékelésére szolgáló módszerek fejlesztése, a fogyasztói kutatások, valamint a termékek teljesítményfokozása a Beauty Science kategóriákban. Az utóbbi időben egyre többet tesz azért, hogy a P&G innovációit, tudományos kutatásait, valamint a termékekhez, összetevőkhöz és felelősségteljes beszerzésekhez kapcsolódó vállalati törekvéseket széles körben elterjessze. Ezúttal a cég termékinnovációs tevékenységéről kérdeztük.

Hogyan dönti el a vállalat, hogy mely termékfejlesztéseken dolgozzon?

Fejlesztéseink kiindulópontja mindig a fogyasztó. Megnézzük, mire van szükségük a termékeinkkel kapcsolatban, mi az, amit megkapnak a ma megvásárolható termékektől és mi az, amit nem. A velük folytatott beszélgetések ébresztenek rá minket, hogy mit szeretnének, majd ebből kutatócsoportjaink határozzák meg mi az, ami lehetséges. Nem minden fogyasztó tudja azonban felvázolni a számára feltehetően hasznos jövőt, így képet kell alkotnunk olyan termékekről is, amelyeket fogyasztóink nem tudnak megfogalmazni, mi viszont tudjuk, hogy segítené őket. Megnézzük a trendeket, inspirációt merítünk más kategóriákból, valamint szociológusok és pszichológusok legújabb elméleteit, munkáit vizsgáljuk meg. Gyakran azt tapasztaljuk, hogy a szakértő felhasználók, például fogorvosok, bőrgyógyászok vagy gyermekorvosok jobban vázolják fel a hétköznapi fogyasztói szükségleteket, vagy jelenítenek meg olyan igényeket, amelyeket a betegek nem képesek maguktól megfogalmazni. Ez igaz olyan kategóriákban is, mint a szépségápolás, ahol fodrászokkal konzultálunk, hogy megértsük, mit érhet el valaki egy szakember segítségével, és milyen eszközökkel tudja azt az eredményt otthon is elérni. Tervezési szakértőink – főként a Braun, az Oral-B és a Gillette márkákon – a kutatókkal és a mérnökökkel közösen a tervezés és a teljesítmény integrációjával keltenek életre egy-egy első prototípust.

Hogyan tesztelik a termékeket piacra kerülés előtt?

Először 10-20, majd 50-100, végül pedig több ezer fős csoporton tesztelünk. A folyamat során sok száz vizsgálatot követően értékeljük a termék minőségét, biztonságosságát és hatékonyságát, amely magában foglalhatja a klinikai vizsgálatokat, de számítógépes szimulációkat is alkalmazunk, vagy laboratóriumi vizsgálatokat végzünk.

Nem köztudott, hogy a P&G-nek négy kutatóközpontja is van: Belgiumban, Németországban, Nagy-Britanniában és Amerikában.

Így van. Központjainkban közel 7000 kutató folyamatosan termék és csomagolás-technológiai innovációkon dolgozik. Minden kutatóközpontnak saját tesztközpontja van, a brüsszeli centrumban például berendeztek egy teljes lakást, ahol a kutatók a környező lakosság otthoni, termékhasználathoz kapcsolódó szokásaikat vizsgálja, új innovációkat tesztelnek, és megfigyelik a felhasználók viselkedését mosás közben, amely fontos része a felhasználói igények megértésének. A brit readingi borotválkozást elemző laborunkba naponta 80, 18-66 közötti férfi jár be, hogy kutatók megfigyelhessék őket borotválkozás közben, a németországi központunk pedig rendszeresen 1500 szülőnek biztosít pelenkát otthoni tesztelés céljából.

A kutatások eredményeképpen kisebb a termékek környezeti hatása. Hogyan lehetséges ez?

A fenntartható innováció számunkra elsődleges, folyamatosan csökkentjük saját vállalati lábnyomunkat, és szeretnénk ezt a termékeinket használó fogyasztók számára is megkönnyíteni. A k+f egyedülállóan fontos szerepet játszik az újrafeldolgozható összetevők, összetételek és csomagolások kifejlesztésében. Kutatóink folyamatosan életciklus elemzést végeznek a termékeken, hogy megállapítsák, milyen környezeti hatással bírnak.

Ami a termékeik csomagolását illeti, elképzelhető egy teljesen műanyagmentes világ?

A globális klímakatasztrófa közeledtével, valamint a folyókban és óceánokban felhalmozódott és naponta a folyókból folyamatosan beleömlő hulladék látványa után sokan műanyagmentes világot képzelünk el, holott ez nem olyan egyszerű. A nagyvállalatok nem tudják egyik napról a másikra teljesen műanyagmentessé tenni termékeik csomagolását, azonban sokat tehetnek a környezetterhelés csökkentése érdekében. A P&G-nél minden egyes termék továbbfejlesztését külön esetként kezeljük, a fogyasztók elvárásait szem előtt tartva vizsgáljuk, hogy hogyan tudja termékeinket fejleszteni úgy, hogy megfeleljenek a fenntarthatóság kritériumainak, beleértve csomagolás környezetbarátabbá válását. Megvizsgáljuk többek között, hogy a termék adottságai lehetővé teszik-e, hogy csökkenjen a csomagolása, papír vagy karton csomagolást kapjon, megoldható-e az újratölthető csomagolás, lehet-e a terméket olyan módon továbbfejleszteni, hogy akár csomagolás nélkül kerüljön az üzletek polcaira, vagy újra feldolgozható csomagolást kapjon, esetleg vékonyabb, kevesebb műanyagot tartalmazzon.

Vajon a kevesebb műanyag csomagolás önmagában megoldás a problémára?

A termék csomagolása a fogyasztók számára ugyan látványos, de ez egy nagyon összetett dolog, nem elsősorban csak a csomagolás bír környezeti hatással. A 80-as években megjelent Ariel folyékony mosószer formája ma már egy Allin1 kompakt mosókapszula formula, az adagolása könnyebben kontrollálható, dobozát kiváltottuk zacskós csomagolással, amely kevesebb műanyag felhasználását igényli. Egy mosó- vagy mosogatószernek azonban nem a csomagolás a legnagyobb környezeti hatása, hanem a hozzá használt víz mennyisége és hőfoka. Hatalmas a különbség széndioxid-kibocsátásban, ha 60 vagy csak 30 fokra melegítjük fel a vizet. A legújabb mosogatószerünk az aktiválódáshoz nem igényel vizet, a legújabb fogkrémünk kisebb csomagolásban van, és a tubus újrafeldolgozható műanyagból készül.

2030-ra a műanyag hulladék 55%-át kell újrafeldolgozni Európa minden országában, hogyan járul hozzá a vállalat ehhez a törekvéshez?

A P&G minden csomagolását újrafelhasználhatóvá kívánja tenni, és 100%-ban újrahasznosított energiát fog felhasználni működéséhez 2030-ra. Vállalatunk a csomagolások körkörös rendszerét tartja szem előtt, igyekszünk olyan csomagolásokat előállítani, amelyeknek használat után második, harmadik és negyedik élet is adható. A vállalat csatlakozott a RecyClass platformhoz, mely elősegíti a műanyag csomagolások újrafeldolgozhatóságát, többek között csomagolás tervezési útmutatóval, valamint újrahasznosíthatósági megfelelőségi, illetve csomagolás-technológiai elfogadási eljárás kidolgozásával. 12 termékcsomagolási és technológiai jóváhagyást kapott már a vállalat az újratervezett hajápoló, háztartási és textilápolási (Oral-B, Tide, Ariel) márkáinak csomagolására vonatkozóan, melyek megfelelnek a RecyClass kritériumainak.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a hulladékválogatás és újrafeldolgozás csak akkor éri meg, ha az adott hulladékfeldolgozó vállalat profitot termel, ezért a cégeket érdekelté kell tenni a hulladékfeldolgozásban. Kifejlesztettük a HolyGrail technológiát, amely segíti a hulladékfeldolgozókban a hulladékok szortírozását és ezáltal növeli az újrahasznosítható hulladékok mennyiségét. Emellett egyre több újrafeldolgozott műanyagot használunk.

Márciusban volt a Víz Világnapja, milyen lépéseket tesz a vállalat a gyártáshoz kapcsolódó vízmegtakarítás terén?

Globális vízvédelmi programunk is van különböző projektekkel világszerte, a bolygó vízkészleteinek megóvása érdekében, melyet március 22-én a Víz Világnapján jelentettünk be. A projektek többek között a természetes vízkészletek helyreállítását, a teljes ellátási lánc, valamint a fogyasztók vízfelhasználásának szabályozását célozzák.  2010 óta egységenként 27%-kal csökkentettük a gyártási vízfelhasználást, magyarországi gyáraik is jelentős vízmegtakarítással üzemelnek, a csömöri egység új technológiai vízprogramjának keretében napi 1300 köbméter technológiai vizet tisztít meg és használ újra. Mindannyiunk közös érdeke, hogy gyártóként az egész ellátási láncban és fogyasztóként is a fenntarthatóságot tartsuk szem előtt, mert egyetlen Földünk van, amelyre vigyáznunk kell.

 

Ez is érdekelhet még

Különleges ötletek Valentin-napra
Promóció

Különleges ötletek Valentin-napra

2023. február 06.
Szabadság és fantázia Santorini ihletésével
Promóció

Szabadság és fantázia Santorini ihletésével

2023. január 30.
Veganuár mozgalom
Promóció

Veganuár mozgalom

2023. január 26.
Sonka kisokos
Promóció

Sonka kisokos

2023. január 26.
Következő bejegyzés

Hogyan mossunk érzékeny bőr esetén?

FACEBOOK

Legfrissebb cikkeink

Játssz velünk a Vénusz ajándékcsomagért!

Játssz velünk a Vénusz ajándékcsomagért!

2023. február 06.
Orrdugulás várandósan?

Orrdugulás várandósan?

2023. január 24.
Huszonévesen kezdődik a ráncosodás elleni küzdelem

Huszonévesen kezdődik a ráncosodás elleni küzdelem

2023. január 19.
Vajon edzésnek számít-e a jóga?

Hátizom erősítés nőknek és férfiaknak

2023. január 10.
VITAL MAGAZIN

Kövess minket

Kategóriák

  • Alakformálás
  • anti-aging
  • Beauty
  • bőrápolás
  • család
  • egészség
  • egészséges életmód
  • Egyéb
  • Életmód
  • fashion
  • fitnesz
  • fogyókúra
  • futás
  • gyógyítás
  • háziállat
  • Hétindító
  • hírek
  • interjú
  • Jó formában
  • jóga
  • koronavírus
  • mentes
  • méregtelenítés
  • méregtelenítés
  • mozgás
  • Női lét
  • öko
  • outdoor
  • program
  • Promóció
  • psziché
  • recept
  • Sikertörténet
  • Sport
  • szépségápolás
  • tanulás
  • Táplálkozás
  • tudatos étkezés
  • utazás
  • vegán
  • zsírégetés

Legfrissebb hírek

Különleges ötletek Valentin-napra

Különleges ötletek Valentin-napra

2023. február 06.
Játssz velünk a Vénusz ajándékcsomagért!

Játssz velünk a Vénusz ajándékcsomagért!

2023. február 06.
Szabadság és fantázia Santorini ihletésével

Szabadság és fantázia Santorini ihletésével

2023. január 30.
Veganuár mozgalom

Veganuár mozgalom

2023. január 26.
Sonka kisokos

Sonka kisokos

2023. január 26.
  • Médiaajánlat
  • Kapcsolat / Impresszum
  • Adatkezelési Tájékoztató
  • Cookie

© 2018 Vital Magazin - Készítette: WordPress Master.

No Result
View All Result
  • Sport
    • FITNESZ
    • FUTÁS
    • JÓGA
    • OUTDOOR
    • SIKERTÖRTÉNETEK
    • ZSÍRÉGETÉS
  • Életmód
    • EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD
    • HÁZIÁLLAT
    • INTERJÚ
    • JÓ FORMÁBAN
    • Női lét
    • ÖKO
    • PSZICHÉ
  • Táplálkozás
    • EGÉSZSÉG
    • FOGYÓKÚRA
    • MENTES
    • RECEPT
    • TUDATOS ÉTKEZÉS
    • VEGÁN
  • Beauty
    • ALAKFORMÁLÁS
    • ANTI-AGING
    • BŐRÁPOLÁS
    • FASHION
    • SZÉPSÉGÁPOLÁS
  • Jóga kisokos
  • Szakértőink

© 2018 Vital Magazin - Készítette: WordPress Master.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom Adatvédelmi központ Adatvédelmi beállítások További információ a cookie-kezelésről