A Vagheggi Hungary elindította nagykövetprogramját, amelyben szakemberek beszélnek a hatékony bőrápolásról, a szépségről alkotott – néha becsapós – elvárásokról, valamint arról, hogyan érdemes pénzügyi szempontból is tudatosan kialakítani a bőrápolási rutint.
Kopcsák Emese kozmetikus mesterrel, trénerrel és a Vagheggi Hungary Pénzügyi tudatosság nagykövetével beszélgetek, aki anyagi szempontból vizsgálja meg a bőrápolás kérdését.
A pandémiás időszak mindenkit megviselt, viszont a Vagheggi nem volt tétlen ebben az időszakban sem. Mesélsz arról a programról, amelynek jóvoltából a Pénzügyi Tudatosság nagykövetévé váltál?
Emese: A Vagheggi sosem tétlenkedik. Az olasz gyökerekkel rendelkező fitokozmetikai vállalat számára kiemelkedően fontos, hogy folyamatosan, minél több területen megújuljon, ösztönözve erre partnereit is, melyhez minden támogatást megad számukra. A Vagheggi márkanagykövet programot azért hozták létre, hogy a partnereik közül hárman még aktívabban vehessenek részt a cég életében és egy évig képviselhessék a Vagheggi márkát. Három különböző területen választottak egy-egy nagykövetet, mert azt vallják, hogy nem kell minden területen tökéletesnek lenni, maximálisan teljesíteni ahhoz, hogy sikeresek lehessünk. Mindenkinek van specialitása, amit ki kell emelni. A tudás- és tapasztalatmegosztás érték! Ennek a szemléletnek köszönhetően kommunikáció, szakmai és pénzügyi szempontból közelítünk meg egy-egy adott témakört hétről-hétre. Fontos szerepet kap a szemléletformálás, hogy az olvasó jobban megérthesse, mindenkinek van valamilyen bőrproblémája, amelyekre van megoldás, hogy jobban átláthassa a kozmetikus és a kozmetikumok feladatait, valamint azt, hogy egy bőrápolási protokollra is érdemes befektetésként tekinteni.
Téged idézve:
„A varázslat abban rejlik, hogy megtanuljunk okosan gazdálkodni a rendelkezésünkre álló eszközökkel.”
Miben tudsz segíteni a hozzád betérő vendégeknek? Miben mások az általad kínált szolgáltatások?
Emese: A Vagheggi magas minőségű, professzionális fito – kizárólag növényi összetevőket tartalmazó – termékeivel széles körben kínálok a vendégeimnek megoldást bőrproblémáikra az egészséges és jó közérzet érdekében, maximálisan tiszteletben tartva azt a környezetet, amelyben élünk. Egyre tudatosabban figyelünk környezetünk védelmére, a fenntartható fejlődésre és a „fair trade” politikára, mely a Vagheggi számára is kiemelten fontos.
Hiszem, hogy egy kozmetikai kezelés nem csak abból áll, hogy a vendég kap egy kellemes, látványos kényeztetést, arckezelést. Ez ennél nálam sokkal többről szól. Tulajdonképpen egy teljes arcápoló programot, koncepciót kapnak, melynek első része egy átfogó bőrdiagnosztizálás.
A leghatékonyabb bőrelemzés érdekében a Vagheggi professzionális hi-tech SkinAnalyser gépét alkalmazom, amellyel a bőr mélyén lévő, szabad szemmel nem érzékelhető bőrproblémák is láthatóvá válnak. Az átfogó bőranalízis után következik a személyre szabott hatékony és látványos kezelési protokoll elvégzése, otthoni ápolók részletes ismertetése, helyes használatának megtanítása. Szerencsésnek érzem magam, mert a vendégeim bíznak szakértelmemben és tudják, hogy a legjobbat szeretném a bőrüknek. Nyitottak a tanácsaimra, meg is fogadják, melynek eredményeképpen bőrük látványos átalakuláson megy keresztül, amit mások is észrevesznek. Nagyon sok különleges, környezetbarát csomagolásban, növényi alapanyagokból készült kezelési protokoll közül választhatok a kozmetikámban a vendégeim számára. Azonban, ha egyet mégis ki szeretnék emelni, talán az Emozioni Plus termékcsalád lenne, mert kevés cég kínál hatékony termékeket és kezelést az érzékeny, intoleráns bőrök számára. Úgy lett megalkotva, hogy jobb ellenállóképességet garantáljon a bőrnek. Megerősíti a bőr védőrétegét, védi és támogatja a hajszálereket, kontrollálja az oxidatív folyamatokat, visszaállítja a bőr jó közérzetét. Egy multifunkcionális, személyre szabható termékcsalád, egy igazi antistressz kozmetikum.
A minden hétfőn jelentkező ALAPOZÓ közösségimédia-rovat egy szójátékból ered, amely viccesen utal az egyik legygyakrabban használt sminktermékre. Mi a te szereped ebben a rovatban?
Emese: Nemcsak egy vállalkozás esetében kulcsfontosságú a tudatosság. Az ALAPOZÓ rovatokban pénzügyi szempontból vizsgálom meg a bőrápolás kérdését, hiszen a bőrápolás is egyfajta befektetés. A vendégek többsége laikus, nincs kozmetikus végzettsége. A szalonban általában a kozmetikusra hallgatnak, azonban otthoni ápolókat leginkább reklám, ismerősök, influenszerek ajánlásai, doboz, illat vagy ár alapján választják ki. Megvásárolnak, rendelnek mindenféle terméket, sokszor elképesztő mennyiséget halmoznak fel, és hosszú távon rengeteg pénzt költenek rá. Ezen szeretnénk változtatni.
Olyan témakörökkel készülünk, amelyek arra irányulnak, hogy milyen termékek szükségesek egy hatékony bőrápolási rutinhoz, milyen termékekre érdemes költeni, miért fontosabb a mennyiségnél a minőség, valamint milyen időközönként érdemes kozmetikába járni, hogyan épüljön fel egy hatékony arcápoló program és még sok minden mással is, de nem szeretném elárulni az összes kulisszatitkot.
2019-ben a Beauty Academy by Vagheggi szakmai trénere, oktatója lettél. Kozmetikus mesterként a bőrápoláson kívül mit tekintesz a legfontosabb feladatodnak?
Emese: Mindenképpen szeretném továbbadni a jövő kozmetikusainak mindazt a sok tudást, elhivatottságot, szakmaszeretetet, alázatot, amit mesteremtől, oktatóimtól én is megtanulhattam. Szeretném megmutatni ennek a szakmának a szépségét, hogy miért érdemes kozmetikusnak lenni, mitől és hogyan lehetünk többek, mint egy átlagos szépségipari szakember, miért éri meg és miért kell folyamatosan fejlődni, tanulni mind szakmailag, mind üzletileg. Kereskedő családban felnőve, 2 gazdasági diplomával a hátam mögött, állandó tervezőként egyértelmű, hogy az üzleti oldala a szakmának számomra legalább annyira fontos, mint a szakmai. Azon kevés kozmetikus közé tartozom, aki élvezi a business képzéseket, imádja a táblázatokat és az adatok rögzítését.
Fontos feladatomnak tartom megmutatni mások számára, hogy kell egy kicsit üzleti szemmel is gondolkozni, tudatosan tervezni, mert ennek segítségével lehet fejlődni, és elérni a célokat, álmokat. Végül szeretném kiemelni, hogy milyen egy olyan közösség részének lenni, ami nemcsak hátországot biztosít a kozmetikusai számára, hanem teljes, személyes támogatást nyújt nap mint nap a sikeres, közös jövő érdekében.
Az interjút készítette: Fésűs Veronika főszerkesztő, sportfejlesztési mentor