VITAL MAGAZIN
  • Sport
    • FITNESZ
    • FUTÁS
    • JÓGA
    • OUTDOOR
    • SIKERTÖRTÉNETEK
    • ZSÍRÉGETÉS
  • Életmód
    • EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD
    • HÁZIÁLLAT
    • INTERJÚ
    • JÓ FORMÁBAN
    • Női lét
    • ÖKO
    • PSZICHÉ
  • Táplálkozás
    • EGÉSZSÉG
    • FOGYÓKÚRA
    • MENTES
    • RECEPT
    • TUDATOS ÉTKEZÉS
    • VEGÁN
  • Beauty
    • ALAKFORMÁLÁS
    • ANTI-AGING
    • BŐRÁPOLÁS
    • FASHION
    • SZÉPSÉGÁPOLÁS
  • Jóga kisokos
  • Szakértőink
No Result
View All Result
  • Sport
    • FITNESZ
    • FUTÁS
    • JÓGA
    • OUTDOOR
    • SIKERTÖRTÉNETEK
    • ZSÍRÉGETÉS
  • Életmód
    • EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD
    • HÁZIÁLLAT
    • INTERJÚ
    • JÓ FORMÁBAN
    • Női lét
    • ÖKO
    • PSZICHÉ
  • Táplálkozás
    • EGÉSZSÉG
    • FOGYÓKÚRA
    • MENTES
    • RECEPT
    • TUDATOS ÉTKEZÉS
    • VEGÁN
  • Beauty
    • ALAKFORMÁLÁS
    • ANTI-AGING
    • BŐRÁPOLÁS
    • FASHION
    • SZÉPSÉGÁPOLÁS
  • Jóga kisokos
  • Szakértőink
No Result
View All Result
VITAL MAGAZIN
No Result
View All Result
Kezdőlap Promóció

A termékfejlesztés szerepe a fenntarthatóság növelésében

A termékfejlesztés szerepe a fenntarthatóság növelésében

P&G: „Mindent megteszünk, hogy csökkentsük fogyasztóink ökológiai lábnyomát!”

A Procter&Gamble évtizedek óta elkötelezett, hogy fenntartható termékekkel ösztönözze a felelősségteljes fogyasztást. Az ötmilliárd embert fogyasztási cikkeivel elérő vállalat kiemelt célkitűzése, hogy olyan termékeket állítson elő, amelyek a gyártástól a polcokra kerülésen át a mindennapos használatig egyre fenntarthatóbbak mind az összetevők, a csomagolás, az ellátási lánc és a végfelhasználás tekintetében. Folyamatosan megújuló termékeivel a fogyasztói szokások megváltoztatására törekszik, és jelentős erőforrásokat fektet a felelősségteljes fogyasztásra való nevelésbe.

Az idén 61 éves Jar életciklus-analízise szerint a termék ökológiai lábnyomának mindössze 10%-át teszi ki a gyártás, 90% a fogyasztói oldalon keletkezik, azaz a termék használata közben. Ezért a márka termékfejlesztésének legfontosabb mozgatórugója, hogy csökkentse a termék víz- és energiaszükségletét, a gyártáshoz felhasznált alapanyagokat és a csomagolást, ezáltal csökkenhessen a termék használata során keletkező egyéni ökolábnyom.

A nemrég bevezetett Jar Instant mosogatóhab hab állagának köszönhetően kevesebb víz felhasználását eredményezi mosogatáskor, és új, erős formulája kétszer hatékonyabban távolítja el a zsíros szennyeződéseket és ételmaradványokat[1]. Aktív zsíroldó mechanizmusának köszönhetően egy palack tovább tart, mint ugyanennyi folyékony mosogatószer, valamint a termék 100 százalékban PCR, újrahasznosítható műanyag palackban kapható és utántölthető. A mosogatóhab újdonsága kézkímélő hatása, használata selymes érzetet ad, és kevésbé szárítja a kezet.

A csökkent vízfogyasztáson túl a Jar mosogatógépkapszulák használata energiát takaríthat meg, mert a formula tökéletesen teljesít alacsony, azaz 30 °C fokos vízhőmérsékleten is. A víz hőmérsékletének 50 °C fokról 30 °C fokra történő csökkentésével járó energiamegtakarítás pedig akár 50%-kal csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást. A Jar legnagyobb és legmodernebb európai gyára a csehországi Rakona üzem, amely 100%-ban megújuló energiát használ, és nulla gyártási hulladékot termel. A Világgazdasági Fórum a TOP9 Lighthouse projekt egyikének választotta, többek között a gyártás digitalizálása és az alapanyagok vasúti szállítása miatt, amely az egyik legfenntarthatóbb közlekedési mód.

A csomagolástechnológiában a jövő: Holy Grail 2.0

A Jar olyan termékek létrehozására törekszik, amelyek minimális környezeti hatással bírnak, ezért a flakonok 90%-a újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagból készül. A Head&Shoulders mellett a Jar  is együttműködött a TerraCycle vállalattal, és létrehoztak egy kizárólag tengerpartokról származó műanyaghulladékból előállított flakont.

A márka mindezek mellett jelentős szerepet játszik a digitális vízjelek – a Holy Grail intelligens csomagolástechnológia – alkalmazásában, és Európában másodikként integrálja a Holy Grail módszert a termékcsomagolásaiba. A csomagolásba ágyazott vízjelek elősegítik a hatékony válogatást, amely javíthatja az újrahasznosított anyagok minőségét és mennyiségét, azaz több műanyag kerülhet vissza a piacra, ahelyett, hogy hulladékká válna. A műanyaghulladékok intelligens válogatását célzó Holy Grail projekt kulcsfontosságú lépés a gyorsabb feldolgozást szolgáló univerzális módszer kifejlesztésének meghatározásában.

A Holy Grail program és a P&G idén újabb elismerést kapott: elnyerte a 2021-es Packaging Consortium Leadership Awards (PAC Awards) díját Best of Show kategóriában. A PAC Global Leadership Awards a világ legjobb csomagolásait ismeri el két kategóriában, a márkamarketing és a csomaginnováció terén. A Best of Show az egyik legrangosabb csomagolástechnológiai díj, amelyet évente 2 márkának ítélnek. Ezek egyike volt idén a Holy Grail technológiát alkalmazó Lenor márka, amellyel a vállalat immáron negyedik éve nyerte el a PAC Awards csomagolástechnológiai elismerését.

A munka még nem ért véget, a Holy Grail 2.0 már folyamatban van, elősegítve az iparág azon munkáját, hogy ezeket a technológiákat még több csomagoláson és újrahasznosító létesítményben alkalmazzák.

 

 

[1] A Jar Sensitive termékhez képest.

Ez is érdekelhet még

A ragyogás 3 dimenziója
Promóció

A ragyogás 3 dimenziója

2025. május 16.
Pazar, merész – 4711 Acqua Colonia Collection Absolue
Promóció

Pazar, merész – 4711 Acqua Colonia Collection Absolue

2025. május 12.
Anyák napi ajándék a LUSH-tól
Promóció

Anyák napi ajándék a LUSH-tól

2025. április 24.
Idén is az endometriózis elleni küzdelem mellé állt a Béres
Promóció

Idén is az endometriózis elleni küzdelem mellé állt a Béres

2025. március 25.
Következő bejegyzés

Megérkezett a Lush Lime Bounty testápoló vaja

FACEBOOK

Legfrissebb cikkeink

NYEREMÉNYJÁTÉK!

NYEREMÉNYJÁTÉK!

2025. május 15.
Nőies és férfias mozgásformák

Nőies és férfias mozgásformák

2025. május 13.
Táplálkozási tévhitek

Táplálkozási tévhitek

2025. május 13.
Tiszteljük a bolygónkat, gondoljunk a jövőre!

Fogaink egészsége nem csak esztétikai kérdés

2025. május 13.

Kövess minket

Kategóriák

  • Alakformálás
  • anti-aging
  • Beauty
  • bőrápolás
  • család
  • egészség
  • egészséges életmód
  • Egyéb
  • Életmód
  • fashion
  • fitnesz
  • fogyókúra
  • futás
  • gyógyítás
  • háziállat
  • Hétindító
  • hírek
  • interjú
  • Jó formában
  • jóga
  • koronavírus
  • mentes
  • méregtelenítés
  • méregtelenítés
  • mozgás
  • Női lét
  • öko
  • outdoor
  • program
  • Promóció
  • psziché
  • recept
  • Sikertörténet
  • Sport
  • szépségápolás
  • tanulás
  • Táplálkozás
  • tudatos étkezés
  • utazás
  • vegán
  • zsírégetés

Legfrissebb hírek

A ragyogás 3 dimenziója

A ragyogás 3 dimenziója

2025. május 16.
NYEREMÉNYJÁTÉK!

NYEREMÉNYJÁTÉK!

2025. május 15.
Nőies és férfias mozgásformák

Nőies és férfias mozgásformák

2025. május 13.
Táplálkozási tévhitek

Táplálkozási tévhitek

2025. május 13.
Tiszteljük a bolygónkat, gondoljunk a jövőre!

Fogaink egészsége nem csak esztétikai kérdés

2025. május 13.
  • Adatkezelési Tájékoztató
  • Cookie

© 2018 Vital Magazin - Készítette: WordPress Master.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom Adatvédelmi központ Adatvédelmi beállítások További információ a cookie-kezelésről
No Result
View All Result
  • Sport
    • FITNESZ
    • FUTÁS
    • JÓGA
    • OUTDOOR
    • SIKERTÖRTÉNETEK
    • ZSÍRÉGETÉS
  • Életmód
    • EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD
    • HÁZIÁLLAT
    • INTERJÚ
    • JÓ FORMÁBAN
    • Női lét
    • ÖKO
    • PSZICHÉ
  • Táplálkozás
    • EGÉSZSÉG
    • FOGYÓKÚRA
    • MENTES
    • RECEPT
    • TUDATOS ÉTKEZÉS
    • VEGÁN
  • Beauty
    • ALAKFORMÁLÁS
    • ANTI-AGING
    • BŐRÁPOLÁS
    • FASHION
    • SZÉPSÉGÁPOLÁS
  • Jóga kisokos
  • Szakértőink

© 2018 Vital Magazin - Készítette: WordPress Master.