Az #IAMWHOLE 2020. szeptember 5-én Digital Detox Day néven vadonatúj projektet indít el.
A Digital Detox Day az #IAMWHOLE, a LUSH és Zoe Sugg (a Zoella alapítója) közös, úttörő kezdeményezése. A DDD, élén Zoeval és az #IAMWHOLE társalapítójával, Jordan Stephensszel (Rizzle Kicks), szeretné felhívni a figyelmet a social mediának a mentális egészségre tett esetleges negatív hatásaira, és arra biztatja a felhasználókat, hogy egészségesebb kapcsolatot építsenek ki ezekkel a felületekkel és az elektronikus eszközeikkel. A Digital Detox Day ezért arra buzdítja a résztvevőket, hogy szeptember 5-én egy teljes napig maradjanak távol a social mediától, és helyette szánjanak egy kis időt magunkra és a mentális egészségükre.
Jordan Stephens így beszél a projektről: “A social media mára központi szerepet tölt be az életünkben, és én magam is nagyon jól tudom, hogy milyen negatív hatásai lehetnek akkor, ha az ember nem szab neki határokat. A Digital Detox Day arról szól, hogy időt szánjunk rá, hogy megvizsgáljuk a kapcsolatunkat önmagunkkal és az elektronikus eszközeinkkel. Zoe, aki maga is gyakorlatilag online nőtt fel, a tökéletes személy ennek a kampánynak a vezetésére. Büszke vagyok rá, hogy az #IAMWHOLE össze tudott fogni vele és a Lush-sal azért, hogy felhívjuk a figyelmet erre a fontos témára, és hogy adománygyűjtést szervezzünk kisebb, a mentális egészséggel foglalkozó szervezetek számára.”
A Digital Detox Day hetén #IAMWHOLE az Instagram-csatornáján minden napra készülünk egy IGTV-videóval. A videókban öt kerekasztal-beszélgetés formájában ezekről a nagyon fontos témákról fogunk beszélni: Testkép, Internetes zaklatás, Szorongás, Emberi kapcsolatok és a Digitális határok felállítása. A kampány részeként mindenkit arra buzdítunk, hogy rajzoljon a tenyerébe egy kört, benne az ‘OFF’ szóval, és 2020. szeptember 4-én pénteken posztoljon így egy képet magáról, hogy mindenki tudja, másnap nem lesz online.
A LUSH részéről világszerte több mint 40 ország vesz részt a Digital Detox Dayen, melyek közül 19 országban, köztük Magyarországon is, kapható lesz egy limitált kiadású fürdőbomba, melynek neve IRL (azaz ‘In Real Life’, tehát “a való életben’), az ára pedig 2.090 Ft lesz. A fürdőbombát, mely Zoe kedvenc tengerparti naplementéinek hangulatát idézi fel, maga Zoe és a LUSH feltalálója, Jack Constantine fejlesztette ki.
A fürdőbomba illatát különböző hangulatjavító olajok, köztük a neroli, a narancsvirág-abszolút, az ylang-ylang és a rózsaabszolút csodás, új keveréke alkotja. Fontos tudni, hogy a kampány részeként a fürdőbomba eladásából származó teljes bevételt mentális egészségért dolgozó, kisebb szervezetek támogatására fordítjuk. A támogatások összege a projektek méretétől függően 40.000-4.000.000 Ft terjedhet. A globális pénzügyi alapnak köszönhetően erre a támogatásra 2020. december 31-ig bármilyen országból lehet rá pályázni – a pályázati feltételekhez írj a [email protected]!
“Ha az eszképizmusnak lenne illata, ez lenne az. Megtölti a szobát, és már azelőtt lecsendesíti az elméd, hogy a kádba lépnél. Ahogyan az IRL feloldódik, a színek a magentarózsaszínből optimista kékké és violaszínűvé változnak, álomszerű, naplementés hangulatot teremtve. A narancsvirág, neroli, mimóza, gardénia és levendula tökéletes mixtúrája virágos, mégis friss illatot alkot. Ezentúl amikor csak kedvem támad a saját fürdőmből élvezni egy gyönyörű naplementét, az IRL után fogok nyúlni.” – Zoe Sugg
Zoe így mesél a kampányról és a LUSH-sal való együttműködésről: “Nagyon szeretem a social mediát. Rengeteg óriási értéke van, például segít közösségeket és vállalkozásokat építeni, valamint platformot ad az embereknek, hogy megosszák a világgal a történeteiket, amiket másképpen esetleg nem tudnának. Viszont az idő múltával és a social media folyamatos növekedésével mostanra nyilvánvaló vált, hogy mindemellett megvannak a maga árnyoldalai is közte az összehasonlítgatás, a kritizálás, az internetes zaklatás, vagy az eltávolodás a valóságtól és a való élettől. Mindezek, és az, hogy milyen sok időt töltünk a social media pörgetésével, kimondottan negatívan hathatnak a mentális egészségünkre. Ezért is örülök annyira, hogy a LUSH-sal és az #IAMWHOLE-lal együtt dolgozhatunk a legelső Digital Detox Day kampányon, és teremthetünk egy napot, amit mindenki arra használhat, hogy offline ránézzen arra, hogyan éli az életét, és hogy hogyan használja a social mediát, és kiegyensúlyozottabb szokásokat építhet fel. Évek óta óriási rajongója vagyok a LUSH-nak, úgyhogy az, hogy létrehozhattam egy fürdőbombát, aminek a segítségével gyűjtést szervezhetünk kis, az emberek mentális egészségéért dolgozó szervezetek számára, hihetetlen megtiszteltetés, és alig várom, hogy mindez eljusson az emberekhez!”
Az #IAMWHOLE egy díjnyertes mentális egészség-kampány, melyet a Spirit Media és Jordan Stephens alapított. A kampány 2016-ban, a Mentális Egészség Világnapján indult Jordan Stephens zenei videóklipjével és egy különleges social media kampánnyal, ahol először használták a tenyér közepére rajzolt, kör alakú, érzelmileg megindító szimbólumot – és ezzel a kampány azonnal felrobbantotta az internet. Több nemzetközi szupersztár is hozzájárult a kampányhoz, mint például Ed Sheeran, Liam Gallagher és James Corden, elérve több mint 120 millió embert. Még az angol Parlament is említést tett róla.2018-ban a WHOLE egyesített vezető ifjúsági szervezeteket (CALM, The Mix és YMCA), hogy megrendezzék a legelső élő adománygyűjtő eseményüket, a Music 4 Mental Health-et. A fellépők között szerepelt Ed Sheeran, Anne-Marie, Olly Murs, Ella Eyre, Professor Green és James Arthur. A koncertsorozat teltházas volt, és több mint 140 millió social media elérést, 1,6 millió cikkolvasottságot és elképesztő érdeklődést generált a jótékonysági szervezetek számára.
Zoe Sugg a “Zoella” márka alapítója egy igazi multitalentum: üzletasszony, tartalomkészítő és többszörös Sunday Times bestselleríró.
Pozitivitásának, elragadó személyiségének és különleges stílusának köszönhetően mára ő az Egyesült Királyság legtöbb YouTube-feliratkozójával rendelkező női videósa. A több mint 10 online töltött éve során 25 millió követőt szerzett YouTube- és Instagram-oldalain.
2012-ben Zoe egyike volt azon véleményvezéreknek, akik először beszéltek nyíltan a mentális egészségükről online. Azáltal, hogy ennyire őszintén tudott beszélni a szorongásáról és pánikrohamairól, igazi példává és támasszá vált a millió követője számára. 2014-ben Zoe a mentális egészségért küzdő Mind szervezet legelső digitális nagykövete lett, akik azért küzdenek, hogy fejlesszék a szolgáltatásaikat, felhívják a figyelmet, és segítséget nyújtsanak azok számára, akik mentális problémákkal küszködnek.
Mindezek mellett Zoe gyakran emeli fel hangját, áll ki az internetes zaklatás ellen, és hívja fel a figyelmet női egészségügyi problémákra, együttműködve különböző szervezetekkel, mint a Jo’s Trust vagy a Coppafeel.