Az angol márkát 1994-ben Mark Constantine és felesége alapította. A Lush márka sajátossága, hogy friss, kézi készítésű, kozmetikumokat értékesít. Termékeik között megtalálhatóak a friss, organikus gyümölcsökből és zöldségekből készült szépítőszerek, melyek illó olajok hozzáadásával készülnek. A Lush termékek fő fókusza a fürdőkészítmények, azaz a szappanok, fürdőgolyók és habfürdők. Egy olyan vállalat és termékcsalád született, aminek fontos a környezetünk védelme is.
Lush interjú – készítette Fésüs Veronika főszerkesztő
Varázslatosan szép a kendőcsomagolás, amit alkalmaztok! Meztelen csomagolásnak is hívják. És persze nem csak csomagolásként használhatjuk. Meséltek arról, honnan jött az ötlet és a nők, akik készítik ezeket a kendőket, milyen rituáléval indítják a munkát?
Kendőcsomagolásainkat a japán furoshiki hagyománya ihlette.
A furoshiki egy gazdagon díszített szövetdarab, amibe eredetileg a közfürdőkbe látogató japánok csomagolták a ruháikat. A kendőcsomagolás sokoldalú megoldás az élet apró problémáira.
Egészen változatos módokon használhatod: lehet belőle sál és táska is, attól függően hogyan hajtogatod az anyagot. Praktikus és környezetbarát, így hosszú távú megoldást jelent a hulladékmentes ajándékcsomagolás problémájára.
Tíz éve árusítjuk a re-wrap manufaktúra által kézzel készített vintage kendőcsomagolásokat. Ezek újrahasznosított műanyag palackokból készültek, amiket kimosunk, megtisztítunk, összezúzunk, majd beolvasztunk, mielőtt újra felhasználnánk őket. Eddig 66 ezer kilogramm műanyaghulladékot spóroltunk meg ezzel a módszerrel. Ez körülbelül 150 jegesmedve súlya!
Egy másik csapat Indiában biopamutból készít kendőcsomagolásokat, a Japánban készülő kendők pedig egy fukusimai projekt keretein belül készülnek, mely a vegyszer és GMO-mentes földművelést támogatja, egyúttal segít helyreállítani a katasztrófa sújtotta régiót.
A Lush termékei egy elvarázsolt kis világra emlékeztetnek. A látványosság, a textúra mind-mind kellemes érzetet keltenek azokban, akik belépnek az üzletbe. De az igazi élmény az otthonunkban teljesedik ki. Mire számíthatnak azok, akik elmerülnek egy kád meleg vízben, amit a Lush fürdőbombájával „ízesítenek”?
A Lush üzletei a kezdetektől fogva ugyanazt a vizuális koncepciót követik: a középpontban maguk a termékek állnak. Mivel a fürdőbombák csomagolásmentesek, lehetőség nyílik arra, hogy a vásárló megfogja, megszagolja, kipróbálja a termékeket. Erre szolgálnak a munkatársaink által az üzletben bemutatott demonstrációk is, amikor a fürdőbombát egy tál vízbe dobják, hogy a vásárló lássa, mire számíthat otthon.
Amellett, hogy jótékony hatású vajakkal és olajokkal ápolják a bőrt, a fürdőbombák különleges hangulatot teremtenek a fürdőszobában. Varázslatos színük és illatuk elkényezteti az érzékeket – ezt az élményt az aromaterápia inspirálta. A békés levendulától a vidám nerolin, a fűszeres tömjénen és a muskotályzsályán keresztül a közkedvelt rózsáig minden egyes fürdőbomba tele van csodás illóolajokkal, melyek segítenek a test és a lélek ápolásában.
Egy kicsit olyan az egész, mintha egy művészi installáció kelne életre a kádban. A fürdőbombák minden egyes használatkor vászonként használják a vizet. A lényeg a kísérletezés, a határok feszegetése, de persze a móka is nagyon fontos: sok fürdőbombánk tartalmaz robbanócukrot vagy algából készült természetes csillámot. Mióta képesek vagyunk többrétegű fürdőbombák gyártására, még színesebb az élmény. Ahogy elpezsegnek, szivárványszín, örvénylő habcsíkot húznak maguk mögött.
A Lush az a márka, amely tökéletesen alkalmazza a customer experience-t, azaz a kiváló vársárlói élményt. Az érzékszerveken keresztül hódítottok. Intenzív színek, illatok és formák csábítanak a vásárlásra. Ebből következik is a kérdés, hogy szerintetek mitől érzi jól magát egy vásárló?
Nálunk minden a termékkel kezdődik. Olyan termékeket akarunk gyártani, melyek kielégítik vásárlóink mindennapi szükségleteit, ugyanakkor jókedvre derítenek és szórakoztatnak is. Legalább ugyanilyen fontos, hogy termékeinkben csak a legkiválóbb összetevőket használjuk, melyekért tisztességesen megfizetjük azokat, akik ezeket az összetevőket termelik. Üzleti modellünk egyik legfontosabb eleme, hogy nem a legdrágább termékeinket tukmáljuk a vásárlókra, hanem a szükségleteiknek megfelelő termékeket ajánljuk.
A Lush élményt művészi jellegű videókban is kommunikáljátok. Miközben nézem (persze tátott szájjal), egy csoda születését élem át. Egy olyan termék születését, amiben nem egyszerűen csak kreativitás van, hanem az élet iránti tisztelet és szeretet, és ebbe beletartozik a Földünk/környezetünk védelme is. Miért fontos számotokra a bolygó védelme?
Alapítóink és munkatársaink a Lush indulása óta tisztában vannak azzal, hogy az általunk gyártott és árusított termékek milyen kölcsönhatásban állnak a természettel. Mindig kreatív megoldásokkal igyekeztünk pozitív hatással lenni a bolygóra. Ilyen volt például a világ első szilárd samponjának feltalálása.
A környezetvédelmi megfontolások a vállalat mindennapos működésében és döntéseiben is jelen vannak. Azért használunk például mandula- és olívaolajat az ásványi olajok helyett, mert úgy gondoljuk, hogy a fák fontosabbak, mint az olajmezők. Folyamatosan követjük a környezetvédelmi szabályozások alakulását, és üdvözöljük az új törvényeket, amik korlátozzák a környezetszennyező anyagok kibocsátását. Minél nagyobbra nő a cég, annál fenntarthatóbb módon működünk, mert vásárlóerőnket a pozitív változás érdekében tudjuk bevetni. Hiszünk abban, hogy a környezet védelme mindannyiunk közös felelőssége, beleértve munkatársainkat és vásárlóinkat is.
Régóta támogatunk olyan környezetvédelmi csoportokat, melyek közvetlen hatással vannak a szabályozások megváltoztatására. 2007-ben indítottuk útjára Charity Pot nevű testápolónkat, amivel kisebb jótékonysági szervezeteket támogatunk. A termék eladásából származó teljes bevétel (az ÁFA levonása után) az általunk választott szervezetekhez kerül, akik állatvédelemmel, emberi jogokkal és környezetvédelemmel foglalkoznak. Elsősorban kisebb szervezeteket támogatunk, melyek kevés forrással rendelkeznek, és nehezen szereznek máshonnan támogatást. Jótékonysági tevékenységünk nem reklámcélú, így semmit sem kérünk cserébe.
Terveztek valami meglepetést Karácsonyra, ami kihagyhatatlanná teszi a betérést a Lush üzletekbe?
Itt találod az összes karácsonyi termékünket: https://hu.lush.com/content/karacsony-2019
Imádjuk a meglepetéseket, úgyhogy figyeld a karácsonyi időszakban megjelenő #LushLabs és közösségi termékeinket.