Azt, hogy kedvelt mosószerünket, samponunkat, vagy épp a leginkább bevált babapelenkát a nekünk legkedvezőbb formában, illatban, csomagolásban és kiszerelésben leemelhessük a boltok polcáról, számos kutatómunka, minőségbiztosítás, termékellenőrzés és tesztelés előzi meg.
Egy friss, 150 fogyasztási cikket vizsgáló nemzetközi tanulmány[1] szerint a fogyasztók igényei drámaian és gyakran változtak az elmúlt pár év során.
Mire vágyik a fogyasztó?
A Procter & Gamble-nél a termékfejlesztés már a kezdetektől a fogyasztók megértésével indul, a vállalat kutatás-fejlesztési szervezete óriási erőforrásokat fordít a vásárlói igények és vágyak megértésére, az elvárások meghallgatására. Ma ezt a folyamatot már nemcsak a kutatók és szakértők végzik, hanem az emberi szakértelmet ötvözik a legfejlettebb modellezésekkel és a mesterséges intelligencia felhasználásával, aminek köszönhetően már sokkal tisztább képet kapnak arról, mire vágynak a fogyasztók. Ha ezt a lépést kihagynák, tele lennének az üzletek olyan termékekkel, amit végül senki nem vásárolna meg.
Nem egyszerhasználatosban gondolkodnak
Az innovációk tervezésénél fontos szempont, hogy a termék a használat során folyamatosan és hosszan „élvezhető” legyen a fogyasztó számára, például parfümőreik és szaglásbiológus kutatóik fontos feladata annak előteremtése, hogy a termék ne csak az első pillanatban, hanem hosszútávon is igazi illatélményt nyújtson a felhasználóknak, akár egy öblítő vagy mosószer esetében.
Laboratóriumból a boltokba: a fogyasztóknak a fogyasztók közreműködésével
Termékkategóriánként többszáz tudós dolgozik a minőségbiztosításban, és független laboratóriumok évi sok százezer tesztet futtatnak le a termékeken. A minősítési folyamat részeként valódi fogyasztók is tesztelik a termékeket a piacra kerülés előtt.
Kevesebb műanyag a mosókonyhában, hidegebb víz a konyhában
A cég kutatói több olyan új megoldást fejlesztettek ki itt a brüsszeli kutatóközponttal karöltve, amelyek a műanyagcsomagolás jelentős csökkenését célozzák. Amellett, hogy minden palack 100%-ban újrahasznosított PCR gyantából készül, jelenleg olyan prototípuson dolgoznak, amely felelős forrásokból származó farostok és vékony, újrahasznosított PET keverékéből áll.
Az új Jar Max Power mosogatószer gyorsan aktiválódó tisztító összetevőket tartalmaz, amelyek még hidegebb vízben is ragyogó tisztítást tesznek lehetővé. A mosogatóvíz hőmérsékletének 23 °C-ra történő csökkentése pedig akár 50%-os energiamegtakarítást is eredményezhet mosogatáskor.
[1] https://www2.deloitte.com/us/en/pages/consumer-business/articles/consumer-products-industry-outlook.html