Az elmúlt év kihívásai eddig sosem tapasztalt helyzetbe hozták mind a munkáltatókat, mind a munkavállalókat. A járvány mindenkit súlyosan érintett, a COVID által okozott globális krízis feltárta a társadalom repedéseit, a nemek közti egyenlőtlenségeket és a nőkre háruló fokozott terheket. A nagyvállalatoknak rendkívül jelentős szerepe van abban, hogy megállítsák a társadalmi egyenlőtlenségek növekedését. Többek között erről is beszélt Alexandra Keith, a P&G Beauty vezérigazgatója a 2020-as Women Forum Global Meetingen.
Az Eurostat 2016-os felmérése alapján az Európai Unióban a férfiak (72%) foglalkoztatási rátája magasabb, mint a nőké (61%), a nők bruttó órabére pedig átlagosan 16,3 százalékkal volt kevesebb, mint a férfiaké, de a legnagyobb különbségek a vezető beosztásban dolgozók órabérei között vannak. Munkájuk során a férfiak általában magasabb pozíciókat töltenek be, mint a nők, 2016-ban a vezetők mindössze egyharmada (33%) volt nő az EU-ban, és ez a szám egyik tagállamban sem haladta meg az 50 százalékot.
A Procter&Gamble hisz a sokféleségben és a befogadásban, munkavállalói 140 nemzetiségből kerülnek ki, márkáit háztartások milliói használják nap mint nap. A vállalat elkötelezett a nemek közti egyenlőség megteremtése mellett, több mint 1500 munkavállalójának 63,78 százaléka nő, továbbá magyarországi egységeinél, azaz a két gyárban, valamint a budapesti irodában dolgozó vezető beosztású nők aránya összesen 41,5 százalék, csak a budapesti irodában ez a szám 51,6 százalék.
A nemek közti esélyegyenlőség és az üzleti szerep jelentőségeire hívta fel a figyelmet Alexandra Keith, a P&G Beauty vezérigazgatója a héten megrendezett 2020-as Women Forum Global Meetingen, amely egyike a világ öt legbefolyásosabb fórumának, és amely elkötelezett a nők egyenrangú vezetői szerepe mellett az üzleti és politikai döntéshozatalban egyaránt. A Fórum számos vezető, véleményformáló üzleti, intézményi és politikai vezetőt összehozva lehetőséget teremt a változásokat hozó ötletek feltárására Európán innen és túl, több mint harminc plenáris üléssel, kerekasztal-beszélgetéssel és több mint száz neves előadóval és szakértővel.
Keith a top tíz szépségápolási vállalat egyetlen női vezetőjeként a világ egyik legértékesebb szépségápolási üzletágát vezeti olyan ikonikus márkákkal, mint a Pantene, az Olay, a Head & Shoulders, az SK-II, a Herbal Essences, a Secret, az Old Spice és a Safeguard.
Mint elmondta, a világjárvány okozta válsághelyzetből való kilábalásban rendkívüli jelentősége van a nagyvállalatoknak, és annak a rendszerszintű szemléletnek, hogy a pozitív változás kizárólag fenntartható és felelősségteljes döntésekkel és programokkal érhető el.
A szépségipar egészét nagy mértékben befolyásolta a pandémia, és a UN Women legfrissebb adatai[1] szerint a nők és a kisebbségek aránytalanul erősen érintettek, a nők foglalkoztatottsága 19 százalékkal nagyobb veszélyben van, mint a férfiaké.
„A COVID megváltoztatta a gazdaságokat, rávilágított a társadalom alapértelmezett feltételezéseire a nemi szerepekről és megkérdőjelezte az eddigi munkamódszereket – állítja Keith. – A világjárvány okozta kihívások közepette a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy ne foglalkozzanak az egyenlőség és befogadás kérdésével, most még inkább fel kell gyorsítanunk a tisztességesebb, fenntarthatóbb és ellenállóbb világ felé tartó folyamatot. Az egyenlőség és befogadás üzleti tevékenységünk központi eleme, és hisszük, hogy ezáltal érdemi hatást gyakorolhatunk alkalmazottainkra, márkáinkra és partnereinkkel együtt a közösségekre. A diverzitás megteremtése üzleti és társadalmi szinten egyaránt magasabb színvonalat és erőteljesebb pozitív hatást eredményez vállalaton kívül és belül.”
[1] https://www.unwomen.org/en/news/stories/2020/9/feature-covid-19-economic-impacts-on-women