A történelem során számos szimbólumot alakítottunk ki, amelyek komplex, mégis a világon mindenki számára érthető üzeneteket hordoznak magukban. Vannak ezek között, amelyek a mindennapi életünket könnyítik meg, gondoljunk például a manapság teljesen természetesnek számító közlekedési jelzésekre, de vannak olyanok is, amelyek mélyebb mondanivalókat hivatottak közvetíteni, amelyek komoly társadalmi kérdések melletti elköteleződéseket és ezek fontosságát hirdetik. Többek között ilyenek az AVON #watchmewearit kampányában megjelenő kitűzők is, amelyek segítségével a vállalat két fontos társadalmi problémára, a mellrák elleni küzdelemre és a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak elleni fellépésre igyekszik felhívni emberek millióinak figyelmét világszerte.
Mindennapjaink során szimbólumok tömege vesz bennünket körül, amelyek többsége egyszerű, mindenki számára ismert grafikával közvetítenek hol egyszerűbb, hol összetettebb üzeneteket. Ezen szimbólumok nagy részét természetesnek kezeljük, nem állunk meg érdeklődve egy-egy világmárka logója mellett az utcán, és nem gondolkodunk el egy buszt ábrázoló kék kerettel szegélyezett tábla jelentésén sem. Ezekkel szemben azonban számtalan jellel találkozunk, amelyek célja éppen az elgondolkodtatás és a társadalom figyelmének felhívása egy adott problémakörre, annak kulturális diskurzusba való beépítésére.
A legismertebb társadalmi szerepfoglalás szimbólumai közé sorolhatjuk az 1958 óta használt három vonalat tartalmazó kört, amely az atomfegyverek elleni jelképként indult útjára, de mára a világ minden táján a békét és együttélést hirdeti. De sokak számára ismert, az AIDS elleni küzdelmet szimbolizáló vörös szalag is, és az ennek nyomán 1992-ben életre hívott rózsaszín szalag is, amely a mellrák elleni küzdelemre hívja fel a figyelmet.
Az AVON szívügyeként kezeli a mellrák elleni küzdelmet és a kapcsolati erőszak áldozatainak támogatását, ezért használja évek óta a remény szalagját és a nők biztonságát és az erőszak elleni fellépést jelképező végtelen jelet kampányai során. A vállalat legújabb #watchmewearit, #felhívomafigyelmet kezdeményezésében kitűzők segítségével igyekszik felhívni világszerte az emberek figyelmét ezekre a fontos társadalmi problémákra és minden eladott kitűző bevételét a mellrák elleni küzdelme és a bántalmazottak megsegítésére fordítja.
„A szimbólumoknak erejük van, beszélnek helyettünk és kifejezik gondolatainkat, szívügyeinket a bennünket körülvevő emberek számára. Fontosnak tartjuk, hogy ne csak magunkban elmélkedjünk nézeteinken, hanem álljunk ki és felvállalva azokat adjunk hangot gondolatainknak és kezdeményezzünk párbeszédet a társadalom fontos kérdéseiben. Az AVON társadalmi szerepvállalásának szimbólumaival dolgozóink, partnereink és Tanácsadóink segítségével világszerte emberek millióinak szeretnénk támogatást nyújtani, és egyben felhívni figyelmüket a mellrákszűrések fontosságára és arra, hogy a kapcsolati erőszakról beszélni kell, illetve ami még fontosabb, hogy a bántalmazottak tudtára adjuk, hogy van hova fordulniuk segítségért, így akár életeket is megmentve.” – nyilatkozta Olasz Henrietta, az Avon Cosmetics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Az anyagban említett termékek:
- Avon Remény szalagja kitűző 1699 Ft
- Avon Remény szalagja strasszos kitűző 1699 Ft
- Avon Kitűző a nők biztonságáért 1699 Ft
- Avon Strasszos kitűző a nők biztonságáért 1699 Ft