A Vagheggi olasz fitokozmetikai márka, mely már több mint 40 éve elkötelezte magát az etikus és fenntartható alapanyagok és kozmetikumok mellett, közel 20 éve van jelen Magyarországon.
2013-ban született meg az a döntés az anyavállalat, a Vagheggi Spa részéről – melynek professzionális termékei 42 országban érhetőek el online platformokon keresztül -, hogy Magyarországon hozza létre első, és máig egyetlen leányvállalatát, mely így jövőre ünnepli alapításának 10 éves évfordulóját. 2022-ben új mérföldkőhöz érkezett a vállalat első üzletének és oktatóközpontjának megnyitásával Budapesten. A cég múltjáról, fejlesztéseiről, legújabb trendjeiről és célkitűzéseiről Ács Barbarával, a Vagheggi Kft. operatív, kereskedelmi és marketing vezetőjével beszélgettünk.
Filozófia és értékek a márka mögött
A fenntarthatóság mindig is fontos szempont volt a vállalat filozófiájában, 2022-től pedig még nagyobb hangsúlyt kap. A Vagheggi olasz fitokozmetikai márka szemléletét mindig is az etika, fenntarthatóság és kreativitás jellemezte. A vállalat hitvallása a környezet- és az emberek tiszteletben tartása, legyen szó a felhasznált alapanyagokról, a gyártási folyamatokról, vagy akár a csomagolásokról. Ez olyan terület, ahol mindig van mit fejleszteni, javítani, ezért kitartóan keressük a lehetőségeket a felesleg megszüntetésére, a csomagolások újra hasznosítására és a gyártási folyamatok továbbfejlesztésére.
„Amikor egy cég, a fenntartható natúrkozmetikumok mellett teszi le a voksát, akkor ezt maximálisan nyíltan, átláthatóan és felelősségteljesen kell tennie”- fejti ki Ács Barbara, aki elmondta, hogy a kozmetikai cég által a különféle termékcsaládjaihoz megszerzett vegán, biológiai (a Cosmos Organic szerinti), a csomagolásra vonatkozó FSC, valamint a Bio+ termékcsalád tubusai esetén „I’m Green” tanúsítvánnyal rendelkeznek. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ezek a tubusok Brazíliában begyűjtött barnacukor fermentálásával előállított bioműanyagból készülnek, ami lehetővé teszi a CO2 kibocsátás jelentős csökkentését. A Cosmos organic bio minősítésű termékekben a hatóanyagokat helyi termesztésből válogatják, hogy csökkenteni tudják a szállításból származó, a CO2 kibocsátáshoz köthető környezeti terhelést.
A Vagheggi minden terméke 100%-ban ’Made in Italy’ vagyis az olaszországi gyárban készülnek, ami egyben azt is jelenti, hogy az Európai Unión belüli sokkal szigorúbb szabályozásnak kell megfelelnie. A kiválasztott hatóanyagokat is hónapokon keresztül teszteljük különböző eljárásokkal, de természetesen ezek egyikénél sem alkalmazunk állatkísérleteket.
A Vagheggi 2021-től megszüntette a tégelyes krémekhez feleslegesen csomagolt műanyag spatulák alkalmazását és a papírra nyomtatott használati utasításokat, melyeket így már a weboldalon olvashatják a felhasználók. A vállalat minden napozó termékén megtalálható az „I love corals” logó, ami azt jelzi, hogy a hawaii zátonyokról szóló egyezményt figyelembe véve a Vagheggi kifejlesztett egy holisztikus és fenntartható napvédő családot olyan növényi alapú összetevőkre és formulákra építve, melyek tisztelik a természetet. Vagyis ezek a termékek, ha használatkor a tengerbe jutnak, akkor sem károsítják a tengeri élővilágot.
További információ a termékekről és a szalonokról: www.vagheggi.hu