A globális gazdasági növekedés és technológiai innovációk ellenére az 1983 és 1999 között születetteket magába foglaló Y és Z generáció úgy érzi, hogy baj van: a válaszadók mindössze 26 százaléka számít hazájában a gazdasági teljesítmény javulására, szemben a tavalyi 45 százalékkal – legalábbis a mai fiatalokat talajvesztett generációnak nevező Deloitte Millennial Survey kutatása szerint.
Emellett borúsabbnak látják az üzleti élet társadalomra gyakorolt hatását is, miközben a társadalom és szűk környezetük helyzete központi szerepet tölt be az életükben, a pénzüket ugyanis oda viszik, ahol „jobbá teszik a világot”, de a munkahely kiválasztásánál is fontos szempont számukra annak a társadalomra gyakorolt pozitív hatása. Ugyanakkor magas fizetésre és vagyonos státuszra vágynak, illetve a megkérdezetteknek mint fele inkább utazna, mint lakást vásárolna. Közel egyharmaduk a klímaváltozás miatt aggódik, de félnek a munkanélküliségtől, a jövedelemegyenlőtlenségtől és a terrormustól is.