A design széles palettáját felvonultató magyar tervezők megjelenésében kiemelt szerepe van a Magyar Divat és Design Ügynökségnek (MDDÜ), aki szakmai partnerként tudásával és tapasztalatával járul hozzá az esemény és a résztvevő magyar alkotók sikeréhez. Gyere el szeptember 21-23. között a S/ALON BUDAPEST kiállításra, és hagyd, hogy ámulatba ejtsen a színek, anyagok, felületek, innovatív megoldások magával ragadó hangulata!
„Fontosnak tartjuk, hogy a most hétvégi, különleges koncepciójú rendezvénynek köszönhetően minél többen megismerjék a magyar tervezők kiváló termékeit, és általuk a szélesebb közönség is felfigyeljen a bennük rejlő kreativitásra és egyediségre” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója a S/ALON BUDAPEST csapatával való együttműködés kapcsán. Az ügynökség a kiállítás szakmai partnereként 13 pályakezdő és 13 ismert tervező és gyártó bemutatkozását segítette, a design széles palettáját lefedve a bútortól a kerámiatervezésen át a fémművességig.
Az ígéretes fiatal tehetségek közül többen érkeznek kisszériás bútorkollekciókkal, az egyedi lámpák és világítótestek hazai piacán olyan különlegességekkel, mint a variálható modulokból összeállítható, vagy az üveg és réz újrahasznosításával alkotott lámpák. Néhány fiatal tervezőnek és iparművésznek köszönhetően pedig változatos formák, technikák és anyagok kelnek életre karakteres kiegészítők formájában. A kevésbé ismert alkotók mellett bemutatkoznak olyan tervezők is, akik már nevet szereztek maguknak itthon és külföldön egyaránt, így innovatív, egyedi termékeikkel öregbítik a magyar design hírnevét. Találkozhatunk egyedi kivitelezésű beton termékpalettával, melyben megtalálható egyebek mellett a világ első cement-textil kollekciója, valamint olyan biobetonból készült rendszer, mely kiváló minőségű ivóvízzé alakítja át az esővizet. Emellett a design és a képzőművészet szerelemgyerekeként született, ergonomikus kialakítású kanapék, a kortalan luxust sugárzó prémium kategóriás tölgyfapadlók, és a kézműves technikákkal készített cement- és terrazzolapok is a hazai design szekció részét képezik.
A magyar designipar versenyképességéről szólva az MDDÜ vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy a mai magyar iparművészetnek nagy múltra visszatekintő hagyománya van. A bútor-,(Thék Bútorgyár, Lindel) üveg és kerámiaművészet (Ajka Kristály Kft., Zsolnay) rengeteg változáson ment keresztül, mire elérte mai formáját. A fejlődés folyamata azonban nem állt meg, a hazai designerek termékei ma is maradéktalanul megállják a helyüket a nemzetközi piacon, ugyanakkor üzletstratégia terén van még hová fejlődni.
„A magyar tárgytervezés szereplőinek többsége manufakturális, kisszériás gyártásban gondolkodik, és nagyon szűk az az ipari kapcsolódási felület, ahol az iparművész tervezők gyártói munkában részt tudnak venni” – fűzte hozzá Bata-Jakab Zsófia. A márkaépítés és az ipari szereplők közötti kommunikáció erősítése fontos szempont a nemzetközi sikerek eléréséhez, az MDDÜ szerint pedig ezen a téren nagy előrelépést jelenthet a hétvégén debütáló S/ALON BUDAPEST.
A Magyar Divat és Design Ügynökség hosszútávú célkitűzése olyan stratégiai partnerségek kialakítása, melyek növelik az ország iparág exportját, fellendítik a magyarországi alapanyag-előállítást, erősítik a nemzetközi értékláncokba való intenzívebb bekapcsolódást, illetve ösztönzik az ipari innovációt.