A női egyenjogúságért folytatott töretlen harc ellenére, az üzleti életben napjainkban is komoly problémát jelent a nők megkülönböztetése, derül ki az AVON legújabb kutatásából[1]. Ennek eredményeiben megmutatkozik, hogy a nők férfi társaikhoz képest még mindig sztereotípiákkal szembesülnek, és nap, mint nap olyan jelzőkkel illetik őket, miszerint túl érzelmesek (44%), főnökösködők (33%), gyengék (28%) vagy férfiasak (28%).
– A leggyakoribb sztereotípiák szerint, a női cégtulajdonosok a férfiakhoz képest sokkal érzelmesebbek, főnökösködőbbek és gyengébbek.
– A nők közel fele (45%) egyetért azzal, hogy az üzleti életben kevésbé elfogadott kudarcot vallaniuk, mint férfi társaiknak.
– Az AVON támogatja mindazon nőket, akik vállalkozást indítanak és a saját feltételeik szerint vezetik üzletüket
Nyolc országban, köztük az Egyesült Királyságban, Lengyelországban és a Fülöp-szigeteken, 8000 nő bevonásával végzett kutatás szerint a megkérdezett nők közel fele (45%) úgy véli, hogy az üzleti életben kevésbé elfogadott kudarcot vallaniuk, mint férfi társaiknak. A nők több mint egyharmada (38%) számára a kudarctól való félelem az egyik legnagyobb akadálya annak, hogy saját vállalkozásba kezdjenek, amelyet az önbizalomhiány követ (34%). Emellett ötből ketten (42%) úgy érzik, hogy nőként a munkahelyi kudarcok mélyebben sújtják önbizalmukat, mint férfi társaikét. Az AVON immár 135 éve a nők vállalata, amely örökség birtokában igyekszik megadni a támogatását mindenki számára ahhoz, hogy szépségipari vállalkozóvá válhasson.
Annak ellenére, hogy a kudarctól való félelem és az önbizalomhiány nagymértékben negatív irányba befolyásolja vállalkozókedvüket, a kutatásából kiderül, hogy a nők több mint kétharmada (67%) úgy véli, hogy a kudarc elengedhetetlen velejárója a sikernek, és közel háromötödük (59%) egyetért azzal, hogy az elszenvedett kudarc emberibbé teszi és közelebb hozza egymáshoz a vezetőket és beosztottjaikat. A már saját vállalkozással rendelkező nők körében a legfontosabb terület, ahol úgy érzik, kudarcot vallottak, a munka és a magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtése (42%).
Érdekes, hogy a nemi megkülönböztetésen alapú üzleti kifejezések, mint például a ” boss babe” és a „She-EO” világszerte polarizálódnak. Az Egyesült Királyságban a nők több mint egynegyede (26%) érzi úgy, hogy lekezelően használják ezeket a kifejezéseket, hasonlóan az olasz nők közel kétötödéhez (39%), akik szerint ezek a kifejezések szükségtelen nemi megkülönböztetést jelentenek. Ezekkel szemben a Fülöp-szigeteki nők több, mint fele (52%) azt állítja, hogy inspirálónak érzi ezeket a kifejezéseket, a lengyel válaszadók 34%-a pedig azt mondja, hogy ezek bátorítják őket a vezetésre. Ezen adatok jól mutatják a nyelvi és kulturális különbségek és attitűdök tiszteletben tartásának fontosságát.
[1] Research conducted by Censuswide surveying 8,041 women in the UK, Italy, Russia, Philippines, Turkey, Poland, Russia and South Africa (including at least 100 who have started their own business per market) between 2nd March 2022 and 15th March 2022